Müzik dinlemenin ve bir müzik aleti çalmanın insan beyninde yarattığı etkiyi anlatan onlarca araştırmaya bir yenisi daha eklendi ve bu defa Hollanda’da gerçekleşen çalışmanın sonucunu almak tam iki buçuk yıl sürdü.
Amsterdam Vrije Üniversitesi ve Zwolle’deki ArtEZ Institute of the Arts ortaklığı ile gerçekleşen araştırmaya göre bir müzik aletini ileri derecede çalamasa bile, onu öğrenmek için gayret eden bir çocuk yaşıtlarına göre daha güçlü bir hafıza ile kelime haznesine sahip oluyor. Ortalama yaşları altı olan 147 ilkokul öğrencisi üzerinde yapılan çalışmada çocuklar dört gruba bölünerek incelendi ve gözlem dönemi iki buçuk yıl sürdü. 1. grup, müfredatında sıradan müzik dersi olan bir okula, 2. grup sıradan müzik dersi + özel müzik dersi veren okula, 3. grup müzik dersi olmayan okula, 4. grup ise etkinlik olarak sadece sanat dersi içeren bir okula kaydedildi ve iki buçuk yıllık uygulamanın sonunda çocukların gelişimi çeşitli testlerle ölçüldü.
Frontiers in Neuroscience derigisinde yayımlanan sonuç raporuna göre, ek müzik dersi alan çocukların kavrama yetenekleri diğerlerine göre belirgin bir biçimde ileride. Aynı çocukların, onları gelecek hayat tecrübelerine hazırlayacak olan hafıza ve dil (konuşma) yetenekleri de yaşıtlarının çok ötesinde olarak gözlemlendi. Planlama yetenekleri açısından ilk sırayı alan müzik öğrencilerinin davranışlarını diğer öğrencilere göre daha iyi kontrol etmesi de çalışmanın işaret ettiği bir başka nokta. Araştırmanın ulaştığı bir diğer sonuça göre ise sanat dersi olan öğrencilerin görsel ve üç boyutlu hafızalarının önemli seviyede ileride olduğu kayda geçirildi.
Artur C. Jaschke, Henkjan Honing ve Erik J. A. Scherder imzalı araştırma hakkında daha ayrıntılı bilgiye erişmek isteyenler ilgili linke burdan ulaşabilir.